Nakon uspešne prve runde nastavljamo sa trkama u SDC i DOC drift šampionatima.
U subotu nas u Čačku očekuju dve trke domaćeg šampionata a u nedelju, druga ovogodišnja, međunarodna trka "Day of Champions". Kao i do sada ovaj trkački vikend imaće humanitarni karakter. Trke se voze na stazi Autoprevoza Čačak u Konjevićima, na 500m od kružnog toka u Preljini. Do staze se može najbrže doći autoputem Miloš Veliki. Druga opcija je preko Topole i Rudnika. Lokacija: https://g.co/kgs/Jf41x6
Na preliminarnom spisku za drugu rundu - "SERBIAN DRIFT CHAMIONSHIP" i "Day of Champions" se trenutno nalaze 34 vozača.
U cilju popularizacije i omasovljenja ove mlade auto discipline u Srbiji, od ove trkačke sezone uvodi se „Street“ klasa!
Uskoči u auto, nauči da driftuješ i kvalifikuj se za Serbian Drift Championship!
SDC je serija koja omogućava vozačima svih nivoa iskustva i modifikacija na automobilima da učestvuju na drift trkama u „Pro“ ili „Street“ klasi.
Šta ti je potrebno da se pridružiš popularnoj drift familiji?
Ukratko, neophodan je automobil koji ima zadnju vuču i koji nije snažniji od 300ks. Pneumatici na njemu nesmeju biti veći od propisanih 225 x 17".
Sportsko sedište - popularna kadica i pojas sa kačenjem na četri tačke su obavezni ( mogu i sa isteklom homologacijom).
I sad najvažnije: zaštitni kavez/ roll bar se preporučuje ali u prvoj sezoni učestvovanja nije obavezan!
Potrebna je i trkačka licenca koju izdaje Sportski auto i karting savez Srbije (SAKSS).
Od opreme potrebne vozaču obavezani su trkački kombinezon, patike i kaciga ( može i sa isteklom homoloacijom).
Možda nemate budžet da napravite čudovište snage 400 i više ks ali je zato „Street“ klasa osmišljena za vas. Ovo je jedinstvena šampionska serija koja vozačima svih nivoa veština i podešavanja automobila, omogućava da se jeftino nadmeću i da pod jednakim uslovima pokušaju da se popnu na podijum.
Planiran je trening za sve početnike ali i za iskusne vozače pred početak ovogodišnje sezone u terminu: nedelja, 5.april 2020. godine i vozi se u Čačku.
Na kraju, nemojte nikad smetnuti s uma: Ulica nije trkačka staza!
Na sajmu automobila u Beogradu Bg Car Show štand Auto tjuning kluba nalazio se u Hali 2 u B nivou. Posetioci su i ove godine imali priliku da se upoznaju sa pet atraktivnih automobila i jednim drift trajk motociklom. Svoje automobile su izložili drifteri Zoran Savić i Goran Jevtić.
Na otvorenom prostoru Novosadskog sajma u sklopu "Tuning day" - a održane su atraktivne drift vožnje automobila, na veliko oduševljeno više hiljada ljudi koji su imali priliku da uživaju u tom nesvakidašnjem spektaklu.
Posetioci su mogli da vide četiri moćna vozila snage od 300 do 700 „konja“ koja imaju pogon na zadnjim točkovima i prilkom proklizavanja u krivinama koriste inerciju tako da „plešu“ uz mnogo dima i adrenalina, na opšte zadovoljstvo svih u gledalištu.
Potom su posetioce zabavili egzibicionisti sa svojim kartinzima i trajkovima, a nedugo zatim usledila je i trka prepuna adrenalina i zabave u kojoj su se takmičili drift vozači protvi popularnih "rejsera", odnosno učesnika trka sa ubrzanjem na 201 metar.
"STREET RACE 201" trke poznatije su u javnosti kao trke ubrzanja, a prilagođene su tako da u njima na pravcu odnosno stazi dugačkoj 201 metar mogu učestvovati vozači koji svoja vozila koriste svakodnevno u javnom saobraćaju, ali su neki automobili podešeni i napravljeni isključivo za takav vid auto sporta. Oni su u potpunosti opravdali očekivanja razvijajući veliku brzinu za kratko vreme, koja se jedva mogla ispratiti golom okom.
Održano je i "burnuot" takmičenje gde su svi posetioci Sajma automobila mogli da osete miris paljenih guma sa automobila koji su se mahnito kretali na otvorenom prostoru Novosadskog sajma, a viđeno je Db merenje muzičke snage, te merenje zvuka izduvnog sistema gde su se na atraktivan način predstavili svi zaljubljenici u glasnu muziku, koji su u svoja automobilska ozvučenja uložili mnogo truda, vremena, ali i novca.
Nesvakidašnji automobili zainteresovali posetioce
Izložba modifikovanih automobila na kojoj je predstavljeno na desetine sportskih, ali i putničkih kola koja su stilizovana i prilagođena po ukusima vlasnika za potrebe drifotvanja i uživanja u glasnoj muzici, nalazilo se u Hali 4 Novosadskog sajma na Sajmu i posetioci su mogli da ih vide samo u subotu na Sajmu automobila. Naravno uz snažne automobile idu i lepe devojke a jedna od iznenađenja je bila i Atina Ferari.
Predsednik "Auto tuning club"-a iz Beograda i organizator današnje izložbe Aleksandar Jokić kazao je da je veoma zadovoljan posetom, kao i kvalitetom izloženih modifikovanih automobila. To su tjunirani automobili, sređeni po meri svojih vlasnika, automobili sa doteranim izgledom, sa dobrim felnama, sa snažnim ozvučenjem, zanimljivih boja, odnosno nesvakidašnji automobili koji se ne mogu često videti na ulicama naših gradova ili na putevima, istakao je Jokić.
Da održavanje i sređivanje specijalno modifikovanih automobila košta mnogo, potvrdio nam je i organizator izložbe. Kako napominje, da bi se stilizovao automobil za kategoriju drift, potrebno je izdvojiti od šest do 30 hiljada evra, mada gornja granica zapravo ne postoji.
Neki od izložbenih automobila prerađivani su na više kontinenata, a vlasnici takvih automobila ne štede ni vreme, ni novac da bi od svojih ljubimaca napravili nesvakidašnju atrakciju.
Kada je reč o stavljanju snažnog ozvučenja u automobil, nekada je bilo potrebno 150 hiljada, a danas kvalitetno i kompetentno ozvučenje možete nabaviti za 50 hiljada dinara, naglasio je Jokić.
Pasija koja traje
U Hali 4 Novosadskog sajma 28.oktobra 2017.godine bili su izloženi automobili među kojima je bilo onih i onih koji su od prvobitnog izgleda zadržali samo šasiju i motor.
Jedan od ljudi koji su mnogo vremena uložili u što bolje automobilsko ozvučenje je i Ante Milina iz Šida, a njegova bela Nissan "micra" je proizvedena 1995. godine, premda je on vlasnik tog automobila od 2001. godine. On je napomenuo da je do sada uložio toliko novca u svog ljubimca da je mogao kupiti nov automobil koji košta nekoliko desetina hiljada evra, ali da njemu ništa ne može zameniti osećaj "nevremena u autu" kada pusti muziku u svom automobilu.
U početku sam ulagao samo u muziku, a sada sam prešao i na stilizovanje. Stavio sam sportske opruge od 30 milimetara, uradio sam takozvanu kosku između amortizera koja ih ojačava. Zbog muzike sam ugradio jači alternator od 180 ampera, stakla su mi klonirana, imam vrhusnki odbrambeni sistem koji štiti moje ozvučenje od lopova, ugrađen je alarmni sistem, GPS, led svetla, sportski auspuh i bezbroj drugi stvari, napomenuo je Milina koji se takmičio na Tuning day - u u DB drag rejsing takmičenju, u merenju najglasnijeg zvuka u unutrašnjosti vozila a DB zapravo označava decibele nivoa zvučnog pritiska.
Da sređivanje automobila predstavlja opsesiju, dokazuje i 72-ogodišnji Bogdan Jovanović iz Beograda koji je na današnju izložbu dovezao svog čuvenog Golfa "dvojku" GTI od 1800 kubika iz 1989. godine, koji je od originalnog izgleda sačuvao samo šasiju i motor. Taj metalik crni automobil izgleda kao da je upravo izašao iz fabrike, a njegov vlasnik kaže da je u njega uložio višedecinijski trud.
On je maksimalno spušten, zadnja sedišta su izbačena, stavljene su mu "sedamnaestice" gume što je neuobičajeno za taj automobil, odrađena je "šminka" motora i kompletne unutrašnjosti, gepeka i muzičkog dela. Dodavao sam, prepravljao sam, a uglavnom sam sve radio sam na ovom automobilu. Uživam u stilizovanju iako sam zakoračio u osmu deceniju i ovde sam najstariji momak, kroz osmeh je zaključio Bogdan.
Svi zainteresovani posetioci Sajma automobila bili u prilici da saznaju sve u vezi sa modifikovanjem automobila, a vlasnici takvih kola, bili su veoma otvoreni za razgovor uz obećanje da će uvek svakom ko ima nameru da tjunira svoj auto dati informacije koje se odnose na cenu, način uređivanja i održavanja, ali i da će rado izmeniti iskustva sa svim ljubiteljima muzike, brzine i dizajna automobila.
Na otvorenom prostoru Novosadskog sajma u sklopu "Tuning day" - a održane su atraktivne drift vožnje automobila, na veliko oduševljeno više hiljada ljudi koji su imali priliku da uživaju u tom nesvakidašnjem spektaklu.
U 2017. godini očekuju nas tri drift trke, uz dodatak nove staze u Valjevu. Sezona kreće u Čačku 20. i 21. maja, a ukoliko bude bilo potrebe da se trka...
Čačak će i u 2017. godini ugostiti najbolje driftere iz Srbije i okruženja. Tokom trećeg vikenda maja, tačnije 20. i 21.05. voziće se domaći drift šampionat i Day of champion...
Kako je sve počelo? Kako smo napredovali? Kada ćemo se zaustaviti?
Na ova pitanja ćemo odgovoriti kratkom hronologijom događaja za koje smatramo da su izmenili budućnost časopisa i ATC kluba.
2003 Godina entuzijazma, želje za nečim novim i jedinstvenim. Godina rađanja Tuning Styling® brenda.
Auto tjuning klub još uvek nije osnovan ali strast za modifikovanjem automobila se pretvara u prvo okupljanje, tzv Tuning Styling na Novom Beogradu 13. septembra 2003. Kiša se trudila da uništi okupljanje ali je Tuning Styling trajao čitav dan. Nagrade su dodelil ATC Fanđo i Gangland a dobitnici su tog dana kući otišli prezadovoljni.
Auto tjuning klub je te godine održao četiri Tuning Styling® manifestacije u Beogradu i Novom Sadu. Prva zvanična Tuning Styling manifestacija pod zvaničnom organizacijom ATC kluba, održana je na Beogradskom Sajmu, na samom šetalištu između hala i parking prostoru pored šetališta.
Premijera prvog broja čaopisa održana je na Beogradskom Sajmu automobila 04. aprila.
Članovi Auto tjuning kluba i novinari časopisa po prvi put učestvuju na tuning događajima u Hrvatskoj (402 streetrace) i BiH.
2006
Ovu godinu obeležava nova vrsta takmičenja: DRIFT RACE. Nakon uspešno održane prve DRIFT RACE® trke na karting stazi Ada Huja u Beogradu (karaburma), manifestacije su se nizale jedna za drugom.
Drift Race, do tada nepoznat sport u Srbiji, postaje sve zanimljiviji publici ali profesionalnih vozača je bilo veoma malo.
Beogradski sajam i Novosadski sajam postaju stalne lokacije održavanja Tuning Styling Show® manifestacija.
Prijatelji sa Novosadske TV stanice, prave zajedno sa nama emisiju Tuning Styling čije emitovanje počinje u više od dvadeset gradova Srbije.
2007
Manifestacije su sve veće i posećenije a medijska podrška na zavidnom nivou. Rešeni da manifestacije ne ostanu samo u Beogradu i Novom sadu, počinjemo sa prvom manifestacijom u Kragujevcu.
15. Tuning Styling Show® u Kragujevcu iznenadio nas je odličnom posetom i atmosferom, podrškom publike i odzivom takmičara. Još jedan dokaz da ovaj vid sporta dobija pozitivan odjek širom Srbije.
Postajemo redovni gosti na Beogradskom sajmu automobila a sa Novosadskim Sajmom pravimo odličnu saradnju i po prvi put organizujemo dvodnevni Tuning Styling Show “prepunjen” novim disciplinama i atraktivnim performansima.
Zahvaljujemo se svima koji su nas podržali i koji su zajedno sa nama učinili da Tuning i Styling u Srbiji postane stvar ponosa.
2008
U martu prvi otvaramo Tuning Styling sezonu na Beogradskom Sajmu automobila.
Ubrzo, potpisujemo ugovor sa prestižnom evropskom drift organizacijom King of Europe i dovodimo Evropski drift u Srbiju. Najveći evropski talenti iz Mađarske, Grčke, Holandije, Norveške, stigli su 26. i 27. jula u Kragujevac i napravili šou koji do tada niko u Srbiji nije video.
Manifestacija koja je postavila standarde svih ostalih Tuning Styling i Drift manifestacija. Te godine smo pokazali koliko je Auto tjuning klub sposoban kao organizator kako domaćih tako i međunarodnih manifestacija.
Pospešujemo saradnju sa mađarskom drift organizacijom i posećujemo njihove drift trke. 14. septembra organizujemo prvu trku otvorenog šampionata Srbije u driftu gde nam u goste dolaze profesionalni mađarski drifteri kao i prijatelji iz Hrvatske.
U okviru već tradicionalnog Tuning Styling Show®-a na Novosadskom Sajmu, po prvi put održavamo trke na 201m.
Reakcija publike i odziv takmičara je odličan što nam daje podsticaj da buduće manifestacije sadrže i ovu adrenalinsku disciplinu – amaterske trke ubrzanja.